MAPTAM telah mengadakan sambutan Hari Guru pada pagi Sabtu yang lepas. Sambutan Hari Guru tahun ini agak istimewa kerana ibubapa dijemput bersama-sama untuk memeriahkan majlis sambutan tersebut. Tambah istimewa ialah sambutan pada tahun ini diadakan di dewan serbaguna yang baru sahaja siap dibina beberapa minggu sebelumnya. Dewan tersebut dibina untuk kemudahan para pelajar menunaikan soat secara berjemaah, membaca al-Quran dan juga mengikuti sesi perbincangan atau sesi kelas yang dikendalikan oleh guru-guru MAPTAM. Berbalik kepada sambutan Hari Guru, majlis sambutan pada pagi itu melibatkan ucapan pengetua dan pengerusi MAPTAM, persembahan para pelajar dan penyampaian sijil dan hadiah dalam kecemerlangan akademik dan sahsiah serta penyertaan dalam program KAMIL. Satu lagi sesi penting yang dimuatkan dalam jadual acara tahun ini ialah diskusi ibubapa dengan guru tentang pencapaian prestasi pelajar. Majlis yang bermula sekitar 8.00 pagi itu berakhir lebih kurang jam 12.00 tengah hari. Sambutan ibubapa dalam majlis ini sangat menggalakkan dan diharapkan ibubapa akan terus memberi sokongan kepada majlis-majlis yang dianjurkan oleh MAPTAM di masa akan datang.
Majlis sambutan dimulakan dengan bacaan doa oleh salah seorang pelajar MAPTAM
Kali ini guru-guru MAPTAM 'bersara' dari mengacarakan majlis. Pelajar tampil ke depan menunjukkan bakat untuk menjadi pengacara. Lagipun hari itu adalah hari guru, maka elok jugalah para guru 'berehat' dan di'hibur'kan dengan melihat bakat-bakat anak-anak didik masing-masing
Majlis diteruskan dengan bacaan ayat-ayat suci al-Quran
Qari MAPTAM pada hari itu pernah menyertai program KAMIL dalam acara tilawah yang diadakan di Bangi baru-baru ini
Kumpulan nasyid MAPTAM yang pernah menyertai program KAMIL memperlihatkan bakat masing-masing
Persembahan pelajar Tadika bermula sejurus selepas ucapan pengetua dan pengerusi MAPTAM. Ketika persembahan bermula, hujan turun dengan lebat
Persembahan pelajar Tahun 1
Persembahan pelajar Tahun 2
Persembahan pelajar Tahun 3
Persembahan pelajar Tahun 5 dan 6
No comments:
Post a Comment