Wednesday, April 22, 2009

Bangunan dan Pelajar MAPTAM sesi 2009

Alamat MAPTAM ialah No. 1 Jalan PP 8/1 Taman Putra Perdana. Pendaftaran untuk kemasukan MAPTAM dibuka sepanjang tahun. MAPTAM menawarkan program pengajian KAFA dari Tahun 1 hingga 6 dan Tadika Islam. MAPTAM juga menawarkan program Iqra' dan program hujung minggu seperti Tajwid, Jawi, Fardhu 'Ain dan sebagainya. Pada bulan Februari dan Mac yang lepas, MAPTAM turut menawarkan program tusiyen dan kelas matematik intensif. Untuk maklumat lanjut tentang MAPTAM, bolehlah hubungi 03-8318 2402.

Pada masa ini MAPTAM menyewa sebuah rumah untuk dijadikan sekolah. Adalah menjadi harapan MAPTAM untuk memiliki bangunan sendiri dan seterusnya kompleks sekolah kerana menjadi hasrat MAPTAM untuk menawarkan program pengajian yang tidak hanya untuk tahap rendah sahaja tetapi juga menengah. Kompleks yang dimaksudkan turut mempunyai fasiliti yang lengkap dengan perpustakaan dan makmal komputer. Sehubungan dengan itu, MAPTAM mengalu-alukan sumbangan dalam bentuk wakaf atau apa sahaja bantuan yang boleh dimanfaatkan untuk tujuan ini. Sumbangan yang diterima akan diwakafkan untuk MAPTAM dan kegunaan perjalanan aktiviti MAPTAM




Bahagian depan bangunan sekolah Gambar bangunan dari perkarangan luar sekolah

Papan tanda sekolah

Banner sesi pendaftaran 2009


Pelajar-pelajar menunaikan solat berjemaah setiap hari selepas habis kelas (untuk pelajar sesi petang)

Pelajar lelaki dan perempuan dilatih/diasuh agar sentiasa mengutamakan solat berjemaah



Gelagat pelajar-pelajar tadika yang berusia dari 4 hingga 6 tahun



Matapelajaran untuk pelajar tadika merangkumi matapelajaran pengajian Islam dan juga ilmu-ilmu alat seperti Sains, Matematik, Bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu.

No comments:

Post a Comment